Office 365 på Mac

 

Tilmelding til Office 365

1: Klik her for at komme til Office 365 startsiden, eller søg på Google efter ”Office 365 Education”

2: I boksen i midten skriver sin skolemailadresse. F.eks.: [email protected], og tryk ”Tilmeld dig”


3: En ny side dukker op, som siger at du skal tjekke din mail. Åbn Skolekom -> klik på MailBox -> åbn mailen fra Office 365. Inde i mailen skulle der stå følgende i midten:


4: Klik på feltet: ”Fuldfør tilmeldingen til Office 365 Education”

5: Et nyt vindue skulle åbne, som ser således ud:


6: Udfyld felterne med dit navn og en valgfri adgangskode (Brug dog en kode, du kan huske), og tryk ”Start”.
Du er nu oprettet på Office 365 Education. Klik her for at komme til Office 365 login-siden, hvor du også skal hente Office pakken.

 

Installation af Office-pakken til Mac

Denne vejledning forudsætter, at du har den nyeste opdatering af din Mac (OS X Yosemite), hvis ikke vil der forekomme afvigelser fra denne vejledning. I den følgende vejledning vil du blive guidet til installationen af Office-pakken til din Mac.
Log ind på Office 365,  og klik på ”Installer”.

Klik på ”Installer” igen. Obs. Denne installation tager lang tid (ca. 15 min)


Når installationen er færdig åbnes denne side. Klik på ”Fortsæt”

Klik på ”Fortsæt”. Derefter klik på ”Enig”



Klik på ”Installer”

Nu skal du skrive din adgangskode til din computer hvis du har en. Klik på ”Installer software”

Når installeringen er færdig klikkes der igen på ”Fortsæt”

Nu er installationen færdig, og du skal nu klikke på ”Luk”

Efter du har klikket på luk, åbnes en side magen til denne. Klik på ”Kom godt i gang”

Klik på ”Log på”

Nu skal du skrive din Office 365 mail adresse og derefter tryk ”Næste” (Din Office 365 mail er hele dit navn adskilt med punktum + @hpr.dk)

Indtast nu din adgangskode fra Office 365. Klik på ”Log på”

Her skal du bare klikke på ”Næste”

Klik ”Begynd at bruge Word”



En ny side starter, her skal du installere den nye opdatering. Klik ”Installér”

Igen skal du skrive din adgangskode til din computer. Derefter klik ”Ok”

Klik ”Udført”




Du kan nu altid logge ind på siden Office 365 , og du kan begynde at bruge programmerne, som lige er blevet hentet. Gå ned i ”Dock” -> vælg ”Launchpad”

Du kan nu se og bruge de nye programmer